reklama

Ak si prezident SLA, František Repka, nerobí svoju prácu, máme právo ho kritizovať!

Vážený pán prezident Repka, v prvom rade sa Vám chcem ospravedlniť, že som Vám tykal. Urobil som to už na predsedníctve SLA a keďže ste nenamietali, mal som za to, že proste športovci majú k sebe rešpekt aj keď si tykajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Beriem do úvahy, že Vám to vadí. Už sa to nestane. A skutočne som nechcel, aby to skĺzlo do mediálnej či mailovej prestrelky. Kedykoľvek sa s Vami stretnem „face to face”. Vy sa ale s nami stretnúť nechcete. Nijako nereagujete na žiadne výzvy na stretnutie.

Určite som nechcel ani to, aby to vyzeralo ako zväzová politika, či ako mi tu podsúvajú Vaši verní, ako predvolebná kampaň. Nie som zberateľ funkcií ani chronický kritik. Musíte uznať, že moje návrhy či postrehy sa mohli pri dobrej vôli javiť ako konštruktívne. Pán prezident Repka, mne ide len o hľadanie pravdy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak vždy beriete otvorenú, konkrétnu a konštruktívnu kritiku len ako útok, tak mi to je ľúto, ale potom nie ste človek na správnom mieste. Dovolil som si kritizovať Váš prístup ako prezidenta SLA. A nie som sám. Čo má robiť člen SLA, keď je svedkom nespravodlivosti, nezodpovednosti, nekompetentnosti, klamstva či intríg? Keď zistí a vidí, že vrcholní predstavitelia jeho domovskej organizácie si doslova robia čo chcú? Zo stanov, ako aj členov si robia srandu a rukojemníkov?

Tak sa teda ospravedlňujem, že som si dovolil napísať svoj názor. Je zrejme len šťastie, že nie som Vaším zamestnancom, lebo by som bol za názor určite exemplárne potrestaný, ako ste to navrhli riaditeľovi Dukly Banská Bystrica v prípade „neposlušných“ členov Slovenskej reprezentácie. Verím, že pri čítaní odpovede riaditeľa Dukly Banská Bystrica na Váš slušne povedané trápny návrh, ste sa aspoň červenali. Už aj skúsený vrcholný manažér a predstaviteľ vrcholového športu na Slovensku Vám v priamej konfrontácii nastavil zrkadlo. Naozaj si už ani neviem predstaviť, kam ste schopný zájsť vo Vašom pomáhaní slovenskému lyžovaniu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budem sa ale zaoberať konkrétnymi postrehmi, ktoré by som zvýraznil a dal ich pred „naše názorové rozdiely“. Dotknem sa teda rozpočtu. Vami navrhovaného rozpočtu. Zákona zákonov. Bez ktorého nemôže fungovať žiadna spoločnosť či organizácia. Zjednoduším to na minimum. Sumár príjmov a výdavkov SLA. Naozaj dobrý hospodár sa snaží o vyrovnaný rozpočet. Verím, že o tom sa hádať nemusíme. Samozrejme, všetci by sme boli radi, aby sme mali rozpočet, ktorý pokryje všetky možné náklady. Utópia.

Ale predniesť návrh rozpočtu SLA, ktorý má hlavne podporovať rozvoj lyžovania na Slovensku a všetkých reprezentácií Slovenska tak, že vyše 30 % z pridelených finančných prostriedkov s prepáčením „zožere“ Vaša administratíva, je sabotáž slovenského lyžovania. Nie je ale v záujme rozvoja nášho bieleho športu, keďže tých prostriedkov je aj tak žalostne málo, šetriť? Z Vášho návrhu rozpočtu to tak teda vôbec nevyzerá. V kolónke budúce plánované príjmy z marketingu bolo uvedené 0 eur? To už mi bolo, prepáčte, smiešne. Malo mi byť do plaču, ale aj tak som sa v duchu usmial nad nekompetentnosťou a neprofesionalitou, s akou som sa stretol pri predstavovaní a Vaším obhajovaním návrhu rozpočtu SLA na tuto sezónu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovoríte o svojej rozhodnosti. Áno, ste rozhodný. Škoda, že Vaša rozhodnosť sa vždy prejaví len vtedy, keď ide o akékoľvek riešenie pre zachovanie predsedníctva ÚAD pod vedením pána Marina Mersicha. Kde sú Vaše rozhodné konania pri reálnej podpore lyžovania ako takého? Napríklad pri šetrení v našej asociácii alebo získavaní sponzorov. Tu absentujú.

Voláte po dodržiavaní stanov, tvrdo a opäť rozhodne trestáte ich možné porušenie v prípade čo i len náznaku vo vzťahu k platným členom P-ÚAD pod vedením Michala Rajčana.

A druhá strana mince?

Vy sám hrubo zneužívate svoju právomoc prezidenta SLA, ak umožňujete členom KRK a iným členom P-SLA konať nad rámec stanov a dokonca platných zákonov tejto krajiny. Do dnešného dňa, teda ani na Vašej poslednej tlačovej besede s novinármi 16.3.2016 v hoteli Dixon v Banskej Bystrici, ste nikomu nevysvetlili, kde a ako, podľa ktorého článku stanov SLA, boli porušené stanovy pri odvolávaní P-ÚAD pod vedením p.Marina Mersicha. Skrývate sa za kolektívne rozhodovanie KRK a P-SLA, za stanovy, ktoré už dávno nie sú v súlade s platným zákonom o športe, na ktorý sa tak na druhej strane veľmi rád vyhovárate. Tak toto Vám opäť rozhodne nevadí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, kritizujem, nesmiete sa na mňa hnevať. Pravá kritika by mala viesť k zlepšeniu stavu. Dovoľujem si kritizovať Vašu prácu, lebo mám už dostatok osobných skúseností a dôkazov toho, že ju nevykonávate podľa platných zákonov SR. Lebo ju podľa mňa nevykonávate v súlade s dobrými mravmi, fair play a ani s patričnou odbornosťou či nezaujatým pohľadom prezidenta SLA. Som člen SLA a mám na to právo. Mám právo kritizovať Vašu prácu, ak ju nerobíte tak, ako máte. Vy zo svojho postu ale máte povinnosť sa zo všetkých síl snažiť, aby tej kritiky zo strany Vašich členov bolo čo najmenej. A ak už nejaká je, tak ju máte určite zodpovedne a profesionálne riešiť a postaviť sa jej priamo. Nie robiť to, čo predvádzate posledné mesiace.

Na druhej strane si Vy dovoľujete kritizovať mňa za prácu v predsedníctve OSBD Poprad. Pokiaľ viem, neboli ste ani na jednom zasadnutí P-OSBD Poprad a ani na jednom Zhromaždení delegátov OSBD, ktoré som viedol ja. Preto vnímam celkom zásadný rozdiel vo Vašej kritike a mojej.

Kedykoľvek ste mali a naďalej máte možnosť zorganizovať stretnutie Mersich vs. Rajčan. Takto zo svojho postu či so svojou autoritou vytvoriť priestor, priaznivú klímu na vysvetlenie si názorových rozdielov a nedorozumení obidvoch táborov. Aj keď to na svoju obhajobu často tvrdíte, neurobili ste to ani raz. Nedokázali ste ani raz zjednotiť svojím pričinením Vaše hnutie. Naopak, svojou „troškou“ ste rozhodne len pridali olej pod „lyžiarsky kotol“.

Vám pán prezident Repka nejde o hľadanie pravdy ako mne. Celkom jednoznačne a opäť rozhodne sa staviate len na jednu stranu svojho hnutia. Na stranu, ktorá svojimi rozhodnutiami a intrigami likviduje skvelú prácu tímu v P-ÚAD okolo Michala Rajčana, ako aj fantastickú prácu tímov našich najlepších zjazdárov a poctivú drinu našich športovcov.

Spomínaný list, ktorý ste poslali riaditeľovi VŠC Dukla Banská Bystrica:

List prezidenta SLA Františka Repku riaditeľovi VŠC Dukla Banská Bystrica
List prezidenta SLA Františka Repku riaditeľovi VŠC Dukla Banská Bystrica 

A reakcia riaditeľa VŠC Dukla Banská Bystrica:

List riaditeľa VŠC Dukla Banská Bystrica na list Frantiska Repku, prezidenta SLA
List riaditeľa VŠC Dukla Banská Bystrica na list Frantiska Repku, prezidenta SLA 
Ladislav Smolen

Ladislav Smolen

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lyžiar telom aj dušou. Bývalý reprezentant v zjazdovom lyžovaní, vyštudovaný tréner a podporovatel mladých slovenských talentov. Človek, ktorému záleží na osude lyžovania na Slovensku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu